fbpx
Poradnia Auris
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
  • Oferta
    • Terapia logopedyczna
    • Pomoc psychologiczna
    • Terapia pedagogiczna / zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
    • Terapia pedagogiczna – język angielski dla dyslektyków
    • Terapia Integracji Sensorycznej (SI)
    • Terapia ręki
    • Sensoplastyka
    • Kinesiotaping
    • Pomoc psychologiczna ONLINE
    • Trening umiejętności społecznych (TUS)
    • Trening przetwarzania słuchowego metodą Johansena
    • EEG-BioFeedback
  • Zespół
  • Umów wizytę
  • Szukaj
  • Menu Menu

Terapia pedagogiczna / zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

Jesteś tutaj: Home1 / Terapia pedagogiczna / zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Dzięki terapii można osiągnąć:

  • pogłębienie świadomości mocnych stron,
  • budowanie wiary we własne możliwości,
  • wzmacnianie poczucia sprawstwa,
  • kształtowanie postawy asertywności,
  • kształtowanie postawy gotowości do rozwiązywania zadań o różnym stopniu trudności,
  • trenowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem,
  • poprawę koncentracji uwagi,
  • poprawę umiejętności komunikacji,
  • usprawnienie funkcji percepcyjno-motorycznych analizatora wzrokowego, analizatora słuchowego,
  • trenowanie motoryki małej i dużej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • nauczenie się samokontroli, samodzielność podczas pracy oraz dokonywanie własnych wyborów,
  • kształtowanie odpowiedzialnej postawy.

Terapia pedagogiczna jest specjalistycznym działaniem mającym na celu niwelowanie przyczyn i objawów trudności w uczeniu się, a tym samym eliminowanie niepowodzeń szkolnych.

Głównym celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych biorących udział w procesie nabywania umiejętności czytania, pisania, poszerzania pamięci oraz zwiększania koncentracji uwagi. Ważnym aspektem oddziaływań terapeutycznych jest także eliminowanie trudności edukacyjnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji, tj. obniżenia samooceny dziecka wskutek częstego doświadczania negatywnych ocen jego pracy bądź zachowania.

Zajęcia kierowane są do dzieci, które mają długotrwałe problemy w nauce przy ogólnej inteligencji pozostającej w normie. Terapia pedagogiczna pomaga również uczniom cierpiącym na dysleksję rozwojową, dzieciom z symptomami ADHD, mającymi trudności z koncentracją uwagi i motywacją do nauki. Ponadto są to zajęcia będące dobrym rozwiązaniem dla dzieci, które posiadają zaburzenia rozwojowe – zaburzenia mowy, koordynacji wzrokowo-ruchowej, funkcji wzrokowych i słuchowych czy rozumienia przestrzennego.

Nadrzędnym celem terapii pedagogicznej jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z trudnościami rozwojowymi.

Zasady obowiązujące na zajęciach terapii pedagogicznej:

1. Zasada indywidualizacji środków i metod – każde dziecko posiada indywidualny program zajęć oraz odpowiednio dobrane metody dydaktyczne służące rozwijaniu jego funkcji psychomotorycznych. W toku zajęć kontrolujemy i korygujemy przebieg i wyniki pracy dziecka.

2. Zasada stopniowania trudności – w nauce czytania i pisania uwzględniamy złożoność tych czynności i możliwości percepcyjne dziecka. Stopniujemy trudności w zakresie objętości i przystępności opracowywanego materiału. Przechodzimy od ćwiczeń prostych do bardziej złożonych. Nie ma czasowych reguł ćwiczenia danej umiejętności.

3. Zasada kompensacji zaburzeń – podczas pracy z dzieckiem łączymy ćwiczenie funkcji wymagających korekcji z funkcjami niezaburzonymi w celu modelowania właściwych mechanizmów kompensacyjnych. W tym przypadku funkcje sprawniejsze pomagają usprawnić funkcje zaburzone, co jest wynikiem integracji psychomotorycznej.

4. Zasada systematyczności – udział w zajęciach musi być systematyczny i połączony z dodatkową pracą w domu podczas współpracy z rodzicami. Długie przerwy w zajęciach mogą powodować regres lub brak zauważalnych postępów. Zajęcia prowadzone są indywidualnie. Dobór odpowiedniej dla dziecka formy terapeutycznej za każdym razem uwzględnia jego indywidualne potrzeby i możliwości. Przydatnym narzędziem w pracy z dzieckiem może być opinia bądź orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną dostarczona przez rodziców dziecka.

Ceny terapii pedagogicznej:
– konsultacja 100zł
– zajęcia 80 zł
– diagnoza 300zł

Potrzebujesz więcej informacji?

Umów wizytę

Przedszkola Pomarańczowa Ciuchcia spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie przy ul. Dostępnej 60, 01-490 Warszawa, informuje, że w czasie organizowanych wydarzeń, uroczystości publicznie otwartych nie mają zastosowania przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016 r. – RODO) oraz art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1191, 1293, 1669, 2245, 2339 z późn. zm.) Wykonywanie, publikowanie i udostępnianie zdjęć wykonanych przez uczestników wydarzenia, uroczystości otwartych odbywa się na ich własną odpowiedzialność i świadomość konsekwencji wynikających z rozpowszechniania wizerunku innych osób bez ich zgody.
© Poradnia AURIS. Wszelkie prawa zastrzeżone. | POLITYKA PRYWATNOŚCI | PLIKI COOKIES | MAPA STRONY
  • Facebook
Scroll to top
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.AkceptujęWięcej